Onpas vierähtänyt aikaa viime kirjoituksesta. Kaiken maailman kuvia olen luvannut töistäni laitella Täytyy selitykseksi sanoa, että olen elänyt kiireistä aikaa. Tuli muutaman kuukauden sisällä kaksi muuttoa ja toista muuttoa edelsi vielä remontti. Mutta nyt on oma koti lähes valmis.

Sain myös vihdoin ja viimein annettua yhdelle pikku prinsessalle tekemäni lahjat. Meni kyllä aika viime tippaan ja en ole prinsessan äidiltä vielä kuullut oliko vaatteet sopivat vai jopa jo liian pienet.. Niin siis neuloin neidille nutun sekä tossut ja tässä kuvamateriaalia niistä. 

Lanka on molemmissa Novitan Woolia. Nutun malli oli meilenkiintoinen. En ole aikasemmin tehnyt vastaavaa. Ensin neulottiin hihat ja sen jälkeen taka- ja etukappaleita samanaikaisesti. Hihat liitettiin jossain vaiheessa ja alettiin tekemään raglankavennuksia. Lopuksi ei jäänyt kokoamista kuin hihojen sisäsaumojen ompelu.. (Kukakohan tostakin selostukseta ottaa selvää ) Mutta kaikenkaikkiaan olen kovin tyytyväinen varsinkin tuohon nuttuun.

Niin ja olinhan minä lupaillut niitä kuvia yliopistossa tehdyistä vaatteistakin. Löysin kamerasta yhden kuvan takista ja sekin on otettu nuken päällä ja se ei kyllä anna oikeaa kuvaa takista. Mutta tässä kuitenkin se kuva.

Takki on siis pussiin vuoritettu. Siinä on lyhyehköt hihat ja se on a-linjainen. Edessä kolme isoa nappia ja pystykaulus. Kuvassa takki näyttää vain roikkuvalta rievulta, mutta sitä se ei mielestäni ole. Tein malliin aika paljon kaavamuutoksia ja kohtasin monenlaisia ongelmia, mutta takista tuli kyllä täysin minulle sopiva.